czwartek, 12 stycznia 2017

Luksusowe, wysokiej jakości tkaniny - sprawdzone sklepy



Wyszukiwanie w sieci nowych sklepów oferujących wysokiej jakości tkaniny i dzianiny to jedno z moich ulubionych zajęć, kiedy tylko mam chwilę i wenę (a już zwłaszcza jakiś zaskórniaczek, który tylko na to czyha:-)) W przypadku dobrych włoskich czy angielskich tkanin bez domieszek poliestru wiem dokładnie za co płacę (czego nie mogę powiedzieć o ubraniach ze sklepów sieciowych, gdzie trudno znaleźć ubranie nieskażone włóknami syntetycznymi) i jakoś łatwiej mi wtedy przełknąć cenę. Myślę, że post przyda się wszystkim szyjącym a także osobom chcącym dać krawcowi do uszycia porządne ubranie (które przetrwa lata w dobrej formie i przy odpowiedniej pielęgnacji będzie dłuuuugo cieszyć oko i ciało) i szukają miejsca w sieci, dzięki któremu marzenie o dobrej tkaninie może się urzeczywistnić. A zatem - gdzie kupić dobrej jakości tkaniny? Skąd brać luksusowe alpaki, mięciuteńkie kaszmiry, boskie jedwabie, pięknie tkane chanelki czy dzianinę, która się nie zmechaci? Słowem - gdzie warto wydać pieniądze, by naprawdę być zadowolonym?

Niech ten post będzie aktualizacją tego posta o internetowych sklepach z dobrej jakości tkaninami włoskimi (klik). Na początek sklepy, w których zamawiam regularnie lub przynajmniej raz:

Florentine (klik) - moje niedawne odkrycie, zupełnie przypadkowe. Bardzo przejrzysta strona, spory wybór tkanin, jest też sklep stacjonarny w Warszawie. Co wyróżnia ten sklep: jest naprawdę dużo tkanin sygnowanych nazwiskami znanych projektantów, jak Hugo Boss, Dolce & Gabbana czy Roberto Cavalli. Ceny jak na sklepy warszawskie i sklepy internetowe przy tej jakości tkanin są naprawdę dobre! I chyba największy plus - przesympatyczny kontakt mailowy z obsługą sklepu. Tutaj zamówiłam przed Świętami póki co jedną tkaninę (chanelkę). Jej jakość jest pierwszorzędna! Ponadto zdjęcie na stronie idealnie oddawało jej kolory. Od siebie naprawdę polecam ten sklep, zaglądam regularnie i na pewno będę zamawiać stąd cudności.

Binassi (klik) - (kiedyś: Tkaniny Italia) - ten sklep chyba najbardziej cenię za najmniejszą liczbę syntetycznych domieszek w tkaninach. Duży wybór zwłaszcza tkanin wełnianych (cudne płaszczówki!), dzianin Portobello i Portofino i różnych rodzajów jedwabiów. Ceny może mogłyby być ciut niższe;) Ten sklep, podobnie jak Florentine mam w pasku zakładek - zaglądam często i kupuję dość regularnie. Piękne zdjęcia tkanin.



Tesma (klik) - przede wszystkim: przesympatyczna obsługa (chyba sami panowie). Duży wybór tkanin, od A do Z. Są bardziej i mniej luksusowe, dla każdego coś miłego w każdym zakresie cenowym. W dodatku sklep bardzo często organizuje różne promocje, warto zapisać się na newsletter.

Lajtmar (klik) - ten sklep również kojarzy mi się głównie z jedwabiem i tkaninami wełnianymi. Tutaj upolowałam m.in. jedwab Armaniego, kiedyś do zamówienia otrzymałam całą torebkę próbek tkanin. Zdjęcia oddają rzeczywiste kolory tkanin. 

Orla 13/Manufaktura tkanin (klik) - sklep internetowy ma niestety mniejszy wybór niż stacjonarny w Warszawie, niemniej i tu można wyszukać perełki. Zamówiłam stąd elegancki biało-czarny żakard. Tkanina jest dobrej jakości.

Szarmant (klik) - sklep oferujący przede wszystkim elegancką męską garderobę, gdzie tkaniny są tylko jednym z dostępnych dóbr. Zamawiałam dwa razy przy okazji zniżek (niestety ceny uważam za zbyt wysokie) i tutaj mam pewnie zastrzeżenia co do zdjęć oferowanych tkanin, które niezbyt wiernie odzwierciedlają stan rzeczywisty (tkanina określona jako beżowa, na zdjęciu bardzo jasna i raczej chłodna, na żywo okazała się być w kolorze miodowym i zdecydowanie ciepłym). Niemniej obie tkaniny są bardzo ładne.
Jeśli już rozmawiamy nie tylko o oferowanej gamie produktów, ale też o wyglądzie witryn, zdjęć i obsłudze, to jeszcze jedno zastrzeżenie mi się nasuwa jeśli chodzi o wszystkie wymienione sklepy, a mianowicie, że brak jest zaleceń dotyczących prania. A ja chciałabym wiedzieć, czy daną tkaninę mogę wyprać w pralce, ręcznie, czy bezwzględnie muszę odnieść je do pralni chemicznej.

Sklepy oferujące tkaniny wysokiej jakości, z których jeszcze nie miałam okazji niczego zamówić, ale wszechwiedzące Google wskazuje je jako sklepy z wysokiej jakości tkaninami:
Sklep bławatny (klik)
Najko (klik)
Izpol (klik)
Odonati (klik)
Bemax (klik) - są zalecenia dot. prania, świetnie:)
Natan (klik)

Jeśli miałyście okazję zamawiać z któregoś ze wskazanych sklepów albo znacie jeszcze inne, proszę podzielcie się wrażeniami. Może razem odkryjemy jeszcze jakieś miejsca z porządnymi tkaninami na lata:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, opinię czy radę! Jest mi bardzo miło, że zaglądacie:)